Burnout

Langdurige stress kan een burn-out veroorzaken. Een burn-out komt vooral voor bij beroepen met een zorgtaak, zoals bij artsen, verplegers en docenten. Ook mensen die familie en vrienden verzorgen, zogenaamde mantelzorgers, hebben relatief vaak een burn-out. Zelfs onze jonge generatie, de millennials, zijn vatbaar voor een burn-out door een hoge prestatiedruk en een overdaad aan externe prikkels.

 

 

Burn-out voorkomen? Stel grenzen!

Het is voor zorgverleners daarom belangrijk om grenzen te stellen, innerlijk sterk te zijn en je veerkracht te behouden. Ook mentale bescherming tegen negatieve energie is belangrijk. Want de sfeer in een zorgomgeving is vaak niet heel vrolijk.

 

Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat stemmingen aanstekelijk zijn. Als je in een kamer komt met een goede sfeer word je vrolijk. Is de stemming echter negatief, dan heeft dat ook invloed op jouw stemming.

Millennials stellen makkelijk absurd hoge eisen aan zichzelf. Logisch want rust is tegenwoordig ver te zoeken. De technologie maakt dat er steeds meer prikkels komen. En het ideale plaatje op social media maakt dat je continu je lijf en leven met dat van anderen vergelijkt. Ook voor jou zijn grenzen en mentale weerbaarheid belangrijk.

 

 

Moeite met het stellen van grenzen of mentale weerbaarheid?

Hypnotherapie leert je jezelf mentaal te beschermen. Tegen prikkels van buitenaf. Ook ontdek je wanneer je genoeg compassie had voor de ander en het tijd is voor compassie voor jezelf.

 

Want als je voortdurend over je grenzen gaat, is het niet langer mogelijk om goede zorg te verlenen. Met hypnotherapie voorkom je overspannenheid en ongevoeligheid. Je behoudt je inlevingsvermogen, juist door goed voor jezelf te zorgen.

Of je nu een burn-out wilt voorkomen of sneller van een burn-out wilt herstellen. Met drie sessies ben je op de goede weg.

Sessie 1: Identificeren van je belemmering. Daarna bereiden we je onbewuste voor op de gewenste verandering. Deze sessie duurt ongeveer 1 uur.

Sessie 2: Wegnemen van de belemmering. Installeren van de verandering in je onbewuste. Deze sessie duurt gemiddeld 2 uur.

Sessie 3: In deze laatste sessie bevestigen we de verandering in je onbewuste. Deze laatste sessie duurt circa 1 uur.

 

 

Zorgen voor een ander, zonder jezelf te verliezen?

Maak een afspraak

 

^ Naar boven